صدور کیفرخواست قتل ناموسی

پرونده یک متهم به قتل ناموسی با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری تهران منتقل شد. این مرد متهم است که در سال ۹۹ همسر خود را با انگیزه ناموسی به قتل رسانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از آفتاب، یک زن در تهران با انگیزه ناموسی به قتل رسید.

بر اساس این گزارش، مردی در سال ۹۹، به دلیل اختلافات شدید همسر خود را به قتل رساند و با مراجعه به پلیس، خودکشی را علت مرگ وی دانسته بود. پس از تحقیقات پلیس مرد جوان بازداشت شد.

وی در خصوص انگیزه خود از قتل همسرش گفت: “من و همسرم از همان ابتدای زندگی مشترک با هم مشکل داشتیم. با به دنیا آمدن دخترمان اختلاف میان ما بدتر شد. همسرم همیشه به من بی‌توجه بود و گمان می‌کردم به من خیانت می‌کند. چند بار در این زمینه با او صحبت کردم اما با بی‌اعتنایی پاسخم را می‌داد. فکر خیانت همسرم رهایم نمی‌کرد تا اینکه آخرین بار وقتی دختر چهارساله‌مان در اتاق خواب بود با همسرم درگیر شدم و در اوج خشم او را خفه کردم. من که ترسیده بودم و نمی‌دانستم با جسد چه‌کار کنم، آن را در حمام خانه مثله و در هشت کیسه مشکی بزرگ جاسازی کردم. سپس جسد مثله‌شده را با ماشینم به بیابان‌های سمنان بودم و آنجا دفن کردم. در بین راه تصمیم گرفتم با نوشتن یک‌ دست‌نوشته پلیس را گمراه کنم تا همه فکر کنند همسرم خودکشی کرده است.”

بنابر این گزارش، پرونده این قتل ناموسی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال و برای وی کیفر خواست صادر شده است.

جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود.

این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات می‌شوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل می‌شود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، بازمانده یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا رابطه خارج از ازدواج. برای اینکه فردی قربانی جنایت‌های ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافی‌ست.

در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

 

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها