بی خبری از سرنوشت لیلا میرغفاری

لیلا میرغفاری، فعال مدنی، روز پنجشنبه ۷ مهر توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. بی خبری از وضعیت این شهروند، منجر به افزایش نگرانی های خانواده وی در خصوص سرنوشت فرزندشان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، لیلا میرغفاری، فعال مدنی، روز پنجشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم میرغفاری به هرانا گفت: “لیلا پنجشنبه هفته گذشته در تماسی با یکی از نزدیکان خود، از حضور ماموران در مقابل در منزلش خبر داده بود. از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعی در خصوص محل نگهداری وی حاصل نشده و بی خبری از سرنوشت خانم میرغفاری، منجر به افزایش نگرانی های خانواده او در خصوص وضعیت فرزندشان شده است.”

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

لیلا میرغفاری، فعال مدنی پیش از این نیز در تاریخ ۲۵ شهریورماه امسال، در جریان اعتراضات به دنبال جان باختن مهسا (ژینا) امینی، در مقابل بیمارستان کسری بازداشت و به پلیس امنیت تهران منتقل شده بود. بازداشت وی همراه با ضرب و شتم و ضبط تلفن همراهش توسط ماموران صورت گرفت. اتهام مطروحه علیه این فعال مدنی، “اجتماع و تبانی” و مصادیق این اتهام شرکت در تجمع اعتراضی نسبت به جان باختن مهسا (ژینا) امینی عنوان شد.

نهایتا روز یکشنبه ۲۸ شهریورماه، هرانا طی گزارشی از آزادی خانم میرغفاری با تودیع قرار وثیقه خبر داد. این فعال مدنی سپس با انتشار ویدئویی به بیان پاره ای از توضیحات در خصوص وقایع روز بازداشتش پرداخت. او در ویدئو مذکور ضمن اشاره به برخوردهای خشونت آمیز ماموران با شهروندان بازداشتی، بیان کرد: «در آن روز حدود ۲۲ شهروند زن و مرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.»

لیلا میرغفاری پیشتر در مهرماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از ۶ روز به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در بهمن ماه ۹۸ اوسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

خانم میرغفاری پیشتر در سال ۹۷ نیز توسط دادگاه مجتمع قضایی ارشاد در ارتباط با حمایت از مخالفان حجاب اجباری به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۳۲ میلیون و دویست هزار ریال معادل ( ۳ میلیون و دویست و بیست هزار تومان) محکوم شد.

لیلا میرغفاری در طول دوره محکومیت خود چند بار به صورت اجباری به بیمارستان روانپزشکی امین آباد (رازی) اعزام شد و اخیرا در پی مصرف داروهای اعصاب و روان و خواب آور با مشکلات عدیده جسمی و روانی مواجه شده است. هرانا در گزارشی به آخرین وضعیت لیلا میرغفاری در زندان قرچک ورامین پرداخته بود. وی نهایتا در روز چهارشنبه ۶ اسفندماه ۹۹، به مرخصی اعزام شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها