بازداشت یک دانشجو

طی روزهای اخیر، یک دانشجو و یک دانش آموز در جریان اعتراضات سراسری در زاهدان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز یکشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۱، یک دانشجو توسط نیروهای امنیتی در زاهدان بازداشت شد.

هویت وی، «نادر آسکانی، متولد ۱۳۷۹، فرزند موسی، دانشجوی ترم ۸ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و اهل بم پشت سراوان» عنوان شده است.

همچنین، روز شنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱، یک دانش آموز توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در اطراف مدرسه نمونه نرجس در زاهدان بازداشت شد.

هویت این دانش آموز «یاسمن سعیدی، ١۶ ساله، کلاس دهم و اهل زاهدان» عنوان شده است، علیرغم پیگیری های مکرر خانواده این دانش آموز تاکنون اداره اطلاعات در رابطه با وضعیت وی پاسخگو نبوده و این امر موجب افزایش نگرانی این خانواده شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این دو شهروند اطلاعی در دست نیست.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها