تفتیش منزل سبحان میبدی

امروز سه شنبه ۳ آبان، منزل سبحان میبدی و شمیس نورانی زوج بهائی ساکن کرمان، مورد تفتیش نیروهای اداره اطلاعات قرار گرفت. ماموران شماری از وسایل شخصی این شهروندان از جمله تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و تعدادی کتب مذهبی را ضبط کرده و با خود برده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱، منزل سبحان میبدی و شمیس نورانی زوج بهائی ساکن کرمان، مورد تفتیش ماموران اداره اطلاعات قرار گرفت.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “ماموران وزارت اطلاعات استان کرمان، با در دست داشتن حکم تفتیش منزل به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش افکار عمومی وارد منزل این زوج بهائی شدند و اقدام به ضبط موبایل ها، لپ تاپ، دی وی آر دوربین مدار بسته و تعدادی کتب بهائی کردند. ماموران مدعی شدند که وسایل ضبط شده دو ساعت بعد به شما بازگردانده می شوند، وعده ای که تاکنون محقق نشده است.”

روز گذشته، یک زوج بهائی دیگر ساکن کرمان به نام های شقایق بهرامی و شایان غلامی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند.

نیروهای امنیتی در زمان بازداشت، منزل این شهروندان را نیز مورد تفتیش قرار دادند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها