اعتراضات سراسری

جواد آیاتی، فایق حسین‌پور، هیدی ناظمی و پیمان منصوری شهروندان ساکن مهاباد، علیرغم گذشت ۲۲ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جواد آیاتی، فایق حسین‌پور، هیدی ناظمی و پیمان منصوری کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان به هرانا گفت: “این ۴ شهروند توسط نیروهای اداره اطلاعات مهاباد بازداشت شدند. آقایان ناظمی و منصوری از زمان بازداشت فقط یکبار به صورت تلفنی و به مدت کوتاه با خانواده خود تماس داشتند و آقایان آیاتی و حسین پور تاکنون تماسی با خانواده خود نداشتند. این امر موجب افزایش نگرانی خانواده آنها شده است.”

به گفته این منبع مطلع، “براساس پیگیری های مکرر خانواده این شهروندان در دادگاه‌های انقلاب مهاباد و ارومیه و اداره اطلاعات در این دو شهر، این چهار نفر تحت فشار بازجو و بازپرس پرونده برای پذیرش مصادیق اتهامی هستند که میتواند به اتهام محاربه ختم شود.”

یکشنبه شب ۲۹ آبان ماه سال جاری، هیدی ناظمی و پیمان منصوری هر دو در منزل آقای ناظمی و جواد آیاتی و فایق حسین‌ پور در پارکی در نزدیکی محل زندگی آنها در مهاباد توسط نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی همراه با ضرب و شتم بازداشت شدند.

آقای آیاتی پیش از این نیز در سال ۹۱ در اعتراض به حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد پیرانشهر بازداشت و به ۳ ماه حبس محکوم شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیس

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali

لعنت به جمهورى اسلامى

امانوئل

اعتراضات خوابيده؟

محسن

مرگ بر خامنه ای دجال

minaasadi

marg bar khomeini