آیدا پورتقی و ستاره ریگی به حبس، شلاق و مجازات های تکمیلی محکوم شدند

آیدا پورتقی دانشجوی دانشگاه زاهدان و  ستاره ریگی نوجوان ۱۷ ساله، توسط شعبه دو دادگاه انقلاب زاهدان به ۹ ماه حبس، ۶۰ ضربه شلاق و مجازات های تکمیلی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، آیدا پورتقی و ستاره ریگی در دادگاه محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، این دو شهروند از بابت اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق حضور در اجتماع غیرقانونی”، توسط شعبه دو دادگاه انقلاب زاهدان به حبس، شلاق و مجازات های تکمیلی محکوم شدند. خانم پور تقی به ۹ ماه حبس، ۶۰ ضربه شلاق و انجام یک مطالعه تطبیقی در خصوص حجاب و پوشش زنان ایرانی و خانم ریگی به دو میلیون و پانصدهزار تومان و انجام یک تحقیق علمی در خصوص بررسی قوانین و مقررات موجود مربوط به انجام اعتراضات قانونی در ایران محکوم شدند.

آیدا پورتقی، ۲۱ ساله، اهل رشت و دانشجوی رشته مهندسی ریاضی دانشگاه زاهدان و  ستاره ریگی ۱۷ ساله، ر تاریخ ۲۴ آبان ماه، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در زاهدان بازداشت و خانم تقی پور پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.7 13 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فریبرز

افسوس واقعا

simin

heyfe be javanan ma!

ramin

ina irani nistan koskesha

امانوئل

😅😇😍😇

شهروند انقلابی

نه به جمهوری نکبت اسلامی
زن زندگی آزادی