اعتراضات به «بی‌لیاقتی» جمهوری اسلامی

با افزایش اعتراض‌‌های مردمی نسبت به ناکارآمدی مقام‌های جمهوری اسلامی در برابر حل مشکل کمبود گاز، مردم تربت جام در خراسان رضوی مقابل فرمانداری این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال، در پی قطع گاز در تربت جام، مردم این شهر روز دوشنبه در محوطه فرمانداری تجمع کردند.

«مسئول بی‌لیاقت نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» از جمله شعارهای سرداده شده در این تجمع بوده است.

همچنین برخی شهروندان تربت جام در مصاحبه با رسانه‌های محلی گفته‌اند که هم‌زمان با قطع گاز، قیمت وسایل گرمایشی دیگر مانند بخاری نفتی به شدت افزایش یافته است. یکی از ساکنان می‌گوید ادعاهای دولت درباره محدود بودن قطعی گاز دروغ است و مقام‌های محلی به جای حل مشکل در شهر مانور می‌دهند.

یکی دیگر از ساکنان توضیح می‌دهد که به دلیل وضعیت بحرانی مجبور است با سشوار بچه‌هایش را در خانه گرم کند.

در همین حال ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال حاکی از صف طولانی در تربت جام در استان خراسان رضوی برای خرید نفت است.

وزیر نفت نیز اعلام کرد که گاز این شهرستان همچنان قطع است و ویدیوهایی نیز از صف طولانی در سبزوار برای پر کردن کپسول گاز مایع و پیک‌نیک منتشر شده است.

همچنین ویدیو‌های منتشر شده نشان می‌دهد روز دوشنبه مردم در تربت جام به دلیل قطعی گاز قصد داشتند با ورود به ساختمان هلال‌احمر، امکانات گرمایشی دریافت کنند. طبق این ویدیو‌ها ماموران هلال‌احمر مانع ورود مردم شدند.

پیشتر جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده تربت جام، در توییتی با انتشار تصویر صف‌های گاز مایع در شهرهای این شهرستان و با اشاره به قطع گاز ۱۶ هزار خانه نوشت: «ستاد بحرانی که نتواند بحران را پیش‌بینی کند خودش یک بحران است.»

همچنین حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اعلام کرد از صبح شنبه گاز برخی شهروندان در شهرستان‌هایکاشمر، نیشابور، سبزوار، بردسکن و تربت جام قطع شده است.

کمبود گاز به ویژه در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی، مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی روز دوشنبه اعلام کرد: «در حال حاضر محدویت برق داریم، اما هنوز با مشکل مواجه نشدیم.»

او افزود: «به دلیل اینکه گاز بخش خانگی تامین شود، ناگزیرند گاز صنایع استان را تعطیل کنند، از همین رو در تولید برق دچار مشکل می‌شود، بنابراین در تولید برق نیز محدودیت داریم.»

در تهران و برخی دیگر از شهرها نیز جمهوری اسلامی برای حل بحران گاز به کاهش مصرف گاز از طریق تعطیل اعلام کردن مدارس و اداره‌ها روی آورده است.

یکی از مخاطبان ایران اینترنشنال یکشنبه ۲۵ دی ویدیویی را از تهران خیابان دماوند فرستاده و گفته است: «یک طنز جالب سال اینه که اداره گاز را روز برفی بسته‌‌اند که اگر مردم مشکلی داشتند دیگر جوابگو نباشند ولی بانک‌ها را برای جمع کردن پول مردم برای سپرده‌گذاری ۲۵ درصد باز گذاشتند.»

فرید صفری، پژوهشگر موسسه مطالعات انرژی آکسفوردبه ایران اینترنشنال گفته است: «به دلیل عدم وجود روابط بین‌الملل مناسب و نبود دیپلماسی انرژی از سوی جمهوری اسلامی، شاهد هستیم که مردم در سرمای زمستان گاز ندارند.»

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امانوئل

صاحبان جديد ايران در حال از بين بردن جاسوسان اروپايي در درون كشور هستند