مخالفت با آزادی موقت المیرا رحمانی

المیرا رحمانی، شهروند بهائی با گذشت ۱۶ روز از زمان دستگیری همچنان در زندان دولت آباد اصفهان در بازداشت بسر میبرد و شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان با آزادی موقت وی مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه دوازدهم بهمن ۱۴۰۱، المیرا رحمانی، شهروند بهائی کماکان در زندان دولت آباد اصفهان در بازداشت بسر میبرد.

اتهامات مطروحه علیه این شهروند بهائی “تبلیغ علیه نظام” و “اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد بر هم زدن امنیت کشور از طریق تحریک دیگران به اغتشاش” عنوان شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “پرونده وی در شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست مرتضی براتی در حال رسیدگی است و این شعبه با درخواست پذیرش وثیقه و آزادی موقت خانم رحمانی مخالفت کرده است”.

خانم رحمانی در تاریخ ۲۶ دی ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد.

ماموران در زمان بازداشت، ضمن تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی وی از جمله تلفن همراه، لپ تاپ، کتب مذهبی و ویولن سل او را ضبط کرده و با خود بردند.

المیرا رحمانی، ۲۸ ساله، نوازنده و ساکن اصفهان است. وی سابقه‌ نوازندگی در ارکستر ملی اصفهان و ارکستر فیلارمونیک اصفهان را دارد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها