کیومرث لطیفی، شهروند بازداشتی اهل سنندج امروز دوشنبه ۳۰ خردادماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان سنندج آزاد شد. آقای لطیفی در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از هرانا، امروز دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، کیومرث لطیفی، شهروند بازداشتی از زندان سنندج آزاد شد.

آزادی آقای لطیفی با تودیع قرار وثیقه ششصد میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است. یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا، اتهامات مطروحه علیه این شهروند را “تبلیغ علیه نظام و همکاری با گروه های مخالف نظام” عنوان کرد.

پیشتر فرید لطیفی، برادرزاده این شهروند در خصوص آخرین وضعیت کیومرث لطیفی به هرانا گفته بود: “کیومرث لطیفی طی تماس های تلفنی با خانواده از ضرب و شتم و فشار ماموران اداره اطلاعات برای پذیرفتن اتهامات خبر داده بود.”

آقای لطیفی در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه سال گذشته توسط ماموران ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج بازداشت و در تاریخ ۲۵ اسفندماه با پایان مراحل بازجویی به زندان این شهر منتقل شد. وی مجددا در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه از زندان به بازداشتگاه یک نهاد امنیتی منتقل شده است.

در تاریخ ۳۰ بهمن ماه، آرزو لطیفی خواهر این شهروند پس از مراجعه به اداره اطلاعات سنندج جهت پیگیری وضعیت برادرش، دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد. به گفته فرید لطیفی، برادرزاده این شهروند، خانم لطفی برای رد صحبت های قبلی خود و عدم اطلاع رسانی در خصوص وضعیت برادرش تحت فشار و ضرب و شتم قرار گرفته است.

کیومرث لطیفی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در شهریورماه ٩٨ به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و در تاریخ ۵ دی‌ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. وی نهایتا توسط دادگاه به ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

کیومرث لطیفی، مدرس زبان کردی و پیشتر عضو انجمن مولوی سنندج بوده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها