جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهران قره باغی، زندانی سیاسی و مجید خادمی، متهم سیاسی در تاریخ ۱ تیرماه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندرماهشهر برگزار خواهد شد. این جلسه قرار بود در تاریخ ۹ خردادماه، برگزار شود که به دلیل اعتراض به عدم رعایت تشریفات قانونی توسط قاضی پرونده تجدید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهران قره باغی، زندانی سیاسی و مجید خادمی، متهم سیاسی تعیین شد.

براساس ابلاغیه‌هایی که به دست این شهروندان رسیده، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنان در تاریخ ۱ تیرماه، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندرماهشهر به ریاست قاضی سیدمهران مهمان نواز برگزار خواهد شد. این جلسه قرار بود در تاریخ ۹ خردادماه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندرماهشهر، برگزار شود که به دلیل اعتراض به عدم رعایت تشریفات قانونی توسط قاضی پرونده تجدید شد.

پیشتر در تاریخ ۲۷ دیماه ۱۴۰۰، آقای قره باغی توسط شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان از اتهامات “تبلیغ علیه نظام و عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام (سازمان مجاهدین خلق ایران)” تبرئه شده بود.

مهران قره باغی و مجید خادمی مورخ ۲۸ دیماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در بهبهان منتقل شدند. این شهروندان حدود ۱ ماه بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان این شهرستان منتقل شدند.

آنان چندی بعد از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام، مشارکت در تخریب و احراق اموال عمومی، مشارکت در اخلال در نظم عمومی، مشارکت در ساخت مواد ناریه غیرنظامی، عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام (سازمان مجاهدین خلق ایران) و افساد فی الارض” در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند.

در تاریخ ۳۰ آذرماه ۹۹ قرار نهایی بازپرسی مهران قره باغی از بابت اتهامات “افساد فی الارض، تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه معاند نظام (منافقین)” توسط شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان به ریاست قاضی سیدحامد طاهری نسب صادر شد.

مجید خادمی نهایتا در تاریخ ۲۵ خردادماه  ۱۴۰۰ با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

مهران قره باغی در تاریخ ۲۱ تیرماه سال گذشته از زندان بهبهان به بازداشتگاه اداره اطلاعات در اهواز منتقل و در تاریخ ۱۸ مردادماه به این زندان بازگردانده شده بود. انتقال آقای قره باغی به ظن فعالیت سیاسی در زندان بهبهان صورت گرفته بود. وی نهایتا در تاریخ ۴ دی ماه، مجددا از زندان بهبهان به زندان اهواز منتقل شد.

آقای قره باغی از بابت پرونده پیشین خود توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس محکوم شده است. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است. وی هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان اهواز سپری می‌کند.

مهران قره باغی، ۳۰ ساله و مجید خادمی، ۳۱ ساله  از اهالیان روستای تیله کوهی از توابع شهرستان بهبهان واقع در استان خوزستان اند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها