تاکید بر مقابله با «حجاب‌ستیزی» و «اهانت‌های بی‌سابقه» به خامنه‌ای

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری بیانیه پایانی اجلاس اخیر خود را منتشر کرد. این بیانیه بارها از علی خامنه‌ای تجلیل و او را «عامل همبستگی و اتحاد ملی» معرفی و بر حفظ «حجاب» به‌عنوان پیام روشن انقلاب و از «مقوم‌های هویت نظام جمهوری اسلامی» یاد کرد.

روز سوم اسفند و هم‌زمان با پایان یازدهمین «اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم»، این نهاد بیانیه‌ای منتشر کرد و به شعارهای معترضان علیه علی خامنه‌ای در جریان خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی واکنش نشان داد.

این بیانیه از شعارهایی که شخص رهبر جمهوری اسلامی را نشانه گرفتند به‌عنوان «حجم گسترده تبلیغات و اهانت‌های بی‌سابقه» و از خامنه‌ای با عنوان «عمود خیمه نظام» یاد کرد و به ستایش از او پرداخت: «[این اهانت‌ها] بیانگر عصبانیت دشمن و درک واقعیتِ غیر‌قابل انکار جایگاه بی‌بدیل ولایت فقیه و رهبری نظام اسلامی به‌عنوان عامل همبستگی و اتحاد ملی در هدایت و مدیریت جامعه است؛ واقعیتی که معاندان از بیان آن اکراه دارند.»

«خبرگان رهبری» در بیانیه خود «تقویت روح دینی جامعه» را پیام روشن انقلاب اسلامی و از جمله «مقوم‌های هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی» خواند و بر حفظ «حجاب اجباری» به‌عنوان یکی از مصادیق اصلی آن تاکید کرد.

این بیانیه همچنین بر تداوم «تذکر حجاب» به زنانی که از این پوشش اجباری خودداری می‌کنند هم تاکید کرد: «حفظ و تعمیق فرهنگ اسلامی در میان نسل جوان و نوجوان کشور که امید آینده جامعه هستند وظیفه آحاد ملت، نظام تعلیم و تربیت، رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی است تا توطئه‌های دشمنان را خنثی نمایند و اجازه ندهند دشمنان، فضای انقلابی و ارزشی جامعه را در جهت اهداف اسلام‌ستیزانه و ترویج فرهنگ منحط غربی به ویژه حجاب‌ستیزی پیش ببرند.»

در روزهای گذشته سندی به دست ایران‌اینترنشنال رسید که بر اساس آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دولت ابراهیم رئیسی درخواست کرده بودجه نهادهایی مثل گشت ارشاد که مورد انتقاد و اعتراض مردم هستند، پنهان شود.

دستگاه اطلاعاتی سپاه در یکی از بندهای این گزارش با عنوان «ملاحظات تدوین بودجه سال ۱۴۰۲» خواسته‌هایی را از دولت مطرح کرده تا به زعم خود با «صف‌آرایی همه‌جانبه دشمنان در عملیات روانی» مبارزه شود.

بودجه نهادهایی چون گشت ارشاد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر یا حوزه‌های علمیه همواره مورد انتقاد افکار عمومی بوده است. به همین دلیل جمهوری اسلامی همواره در تلاش بوده تا در این زمینه پنهان‌کاری کند.

با این حال بر اساس لایحه بودجه امسال، بودجه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نسبت به سال گذشته آن ۳۳ درصد افزایش داشته و به بیش از ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

از آغاز خیزش انقلابی ایرانیان در شهریور امسال که با قتل حکومتی مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، تاکنون بسیاری از زنان از پوشیدن روسری و بر سر گذاشتن حجاب اجباری در خیابان‌ها و اماکن عمومی خودداری کرده و می‌کنند.

با وجود تلاش حکومت برای سرکوب این شیوه‌های اعتراضی اما شماری از چهره‌های شناخته شده در هنر و ورزش هم با پیوستن به این موج نافرمانی مدنی، به جنبش عمومی زنان در مخالفت با حجاب اجباری پیوستند و روسری‌های خود را برداشتند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قاسم

يه روزي بلاخره پيداتون ميكنيم و هركجا كه باشي ميكشيمت
خائن وطن فروش

دیبا

گوه نخور بسیجی باتوم تو کون