افزایش شمار مسمومیت‌

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اعلام کرد که تنها طی روز جاری صد و هفت تن دیگر از دانش آموزان دبیرستان دخترانه پانزده خرداد در شهرستان بروجرد دچار مسمومیت شده اند. گفتنی است روز جاری معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در رابطه با مسمومیت های سریالی دانش آموزان گفته بود که این اقدامات توسط برخی از افراد با هدف تعطیلی تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، امروز یکشنبه هفتم اسفندماه ۱۴۰۱، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از مسمومیت ۱۰۷ دانش آموز در بروجرد خبر داد.

مجید منعمی، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در این خصوص گفت: «در پی این واقعه نود و پنج نفر به بیمارستان “آیت الله بروجردی” و دوازده دانش آموز دیگر به بیمارستان “امام خمینی” منتقل شده‌ اند که حال عمومی همه دانش آموزان منتقل شده به بیمارستان “خوب” گزارش شده است.»

آقای منعمی ضمن بیان اینکه “گروه‌ های ارزیابی و تخصصی در حال بررسی علت ماجرای مسمومیت دانش آموزان بروجردی هستند”، افزود: “تاکنون شش جلسه شورای تأمین ویژه این موضوع در بروجرد تشکیل شده است. در صورت مشخص شدن علت این حادثه توسط تیم‌ های ارزیابی و تخصصی، نتیجه به اطلاع شهروندان خواهد رسید.”

طی روز جاری، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مسمومیت دانش آموزان مدارس را “ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس” عنوان کرد و گفته که “این اقدامات توسط برخی از افراد با هدف تعطیلی تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه صورت گرفته است.”

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به مسمومیت دانش آموزان شهرستان های قم و بروجرد، وقوع این رویداد ها را “عمدی” عنوان کرد.

طی روزهای اخیر صدها تن از دانش آموزان بروجردی با علائم ناشی از مسمومیت راهی بیمارستان شده اند. همزمان مدارس برخی دیگر از نقاط کشور از جمله قم نیز شاهد مسمومیت تعداد قابل توجهی از دانش آموزان بوده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمانه

دارن از ما زنا انتقام میگیرن بیشرفا

دیبا

جمهوری اسلامی ضد زن تریت رژیم تاریخ