تداوم بازداشت و بلاتکلیفی پشتیوان افسر

پشتیوان افسر، شهروند اهل مریوان علیرغم گذشت حدود چهار ماه از زمان دستگیری و خواهرش اسرین افسر علیرغم حدود یک ماه از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کولبرنیوز، پشتیوان افسر و اسرین افسر، خواهر و برادر اهل مریوان کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

بر اساس این گزارش، پشتیوان افسر در اسفندماه ۱۴۰۱ توسط ماموران اطلاعات سپاه و اسرین افسر در تاریخ ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شدند.

در این گزارش آمده است؛ پشتیوان افسر اکنون در بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به قرارگاه استانی شهرامفر کردستان سپاه در سنندج بسر میبرد. اسرین افسر از زمان بازداشت تاکنون، تنها یکبار موفق به برقراری تماس تلفنی کوتاهی با خانواده شده و طی این تماس از بازداشت خود توسط ماموران اداره اطلاعات خبر داده است. این خواهر و برادر تاکنون از حق دسترسی به وکیل انتخابی محروم مانده اند.

علیرغم پیگیری ها و مراجعات خانواده به مراکز امنیتی و قضایی، مسئولین مربوطه از ارائه پاسخی شفاف درخصوص وضعیت فعلی این شهروندان خودداری میکنند.

پشتیوان افسر، شهروند اهل مریوان پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

تا زمان تنظیم این گزارش از محل نگهداری اسرین افسر و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها