درخواست از شهردار فرایبورگ

آلمانی-ایرانی‌های ساکن آلمان از مارتین هونر شهردار فرایبورگ در جنوب غربی این کشور که با اصفهان قرارداد خواهرخواندگی امضا کرده، خواستند که مقام‌های جمهوری اسلامی را برای نجات توماج صالحی، خواننده معترض زندانی تحت فشار قرار دهد.

شینا وجودی، یک ایرانی مخالف جمهوری اسلامی ساکن آلمان، روز شنبه به ایران اینترنشنال گفت که آقای هورن «دست‌کم می‌تواند با استفاده از همکاری شهر اصفهان و فرایبورگ، زندگی یک بی‌گناه را نجات دهد.»

دو شهر اصفهان و فرایبورگ سال ۲۰۰۰ قرارداد خواهرخواندگی امضا کردند و از آن زمان به ویژه روابط اقتصادی با یکدیگر دارند.

وجودی افزود: «این همکاری [خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و فرایبورگ] با یک رژیم جنایتکار در وهله اول نباید وجود می‌داشت، زیرا ایران تحت جمهوری اسلامی جنایتکار دیگر ایران نیست، بلکه یک کشور اشغال شده تحت یک رژیم متعصب اسلامی است.»

این ایرانی مخالف جمهوری اسلامی ادامه داد: «اما اکنون مقام‌های فرایبورگ می‌توانند جدیت خود را در مورد اهمیت حقوق بشر نشان دهند و توماج صالحی را آزاد کنند.»

او خطاب به مقام‌های شهری در فرایبورگ تاکید کرد: «توماج را آزاد کنید یا همکاری را خاتمه دهید.»

ایران اینترنشنال روز پنجشنبه گزارش داد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دو هفته پیش صالحی را در جریان بازداشتش با خشونت مورد تعرض قرار دادند.

صالحی ۳۳ ساله، پس از یک سال حبس به دلیل حمایت از تظاهرات سراسری علیه جمهوری اسلامی در سال گذشته، در نهم آبان دوباره دستگیر شد.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در جریان اعتراضات چندین ماهه پس از کشته شدن مهسا ژینا امینی در بازداشت گشت ارشاد، حدود ۲۲ هزار نفر را دستگیر کردند.

حکومت به ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگارانی را هدف قرار دادند که در کنار معترضان ایستادند.

وجودی در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال افزود که جامعه جهانی با نادیده گرفتن شرایط بد زندانیان سیاسی و مذهبی در ایران، مانند توماج صالحی، به رژیم ایران مشروعیت می‌بخشد و با همکاری‌‌های متعدد به آنها پاداش می‌دهد.

او تاکید کرد: «دموکراسی‌ها با بستن چشم بر جنایات جمهوری اسلامی علیه بشریت و نادیده گرفتن ارزش‌های غربی، ضعف خود را نشان می‌دهند.»

 

علاوه بر ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در آلمان، یک حزب سیاسی کوچک این کشور (JUPI) نیز مخالف خواهرخواندگی دو شهر است.

این مخالفت، تا حدودی اعتراض جامعه مدنی آلمان را در برابر سیاست‌های هورن که متهم است حامی حکومت ایران است، نشان می‌دهد.

کاظم موسوی که بیش از بیست سال علیه این خواهرخواندگی مبارزه کرده، به ایران اینترنشنال گفت: «به نظر می‌رسد شهردار و دیگر مقامات شهر فرایبورگ نسبت به این واقعیت که جان توماج در خطر بزرگی است همدلی ندارند.»

او افزود: «در اصفهان بارها مردم را به چوبه دار می‌آویزند. مقام‌های سپاه اصفهان نیز به حماس، حزب الله و جهاد اسلامی برای نابودی اسرائیل کمک می‌کنند.»

موسوی به ایران اینترنشنال گفت: «وقتی صحبت از فاجعه خواهرخواندگی فرایبورگ با اصفهان می‌شود، مارتین هورن و سایر مسئولان شهر فرایبورگ طوری رفتار می‌کنند که انگار کر، لال و کور هستند. حیف! توماج صالحی و سایر زندانیان سیاسی در زندان اصفهان باید فورا آزاد شوند.»

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها