عبدالرسول مرتضوی، زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۱ تیر، از زندان رجایی شهر کرج به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱، عبدالرسول مرتضوی، زندانی سیاسی به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

آقای مرتضوی تاکنون در حال تحمل دوران محکومیت ۱۱ ساله خود در زندان رجایی شهر کرج بود.

آقای مرتضوی در تاریخ ۷ اردیبهشت‌ماه به صورت تنبیهی به یکی از سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج موسوم به (سوئیت) منتقل شده بود.

در آن زمان یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفته بود: «آقای مرتضوی پیشتر درخواست انتقال به اصفهان، زندان محل زندگی خود را داده بود اما حالا مسئولان زندان با گذشت نزدیک به یک ماه به همین بهانه واهی و این وعده که به زودی به اصفهان منتقل میشود، از بازگرداندنش به بند عمومی ممانعت میکنند.»

اواسط مردادماه ۹۸ نامه ای با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای آیت الله خامنه ای منتشر شده بود. با انتشار این نامه شماری از امضاکنندگان بازداشت و برخی دیگر نیز تحت فشار قرار گرفتند.

عبدالرسول مرتضوی در این خصوص توسط دادگاه انقلاب مشهد به ۲۶ سال حبس محکوم شده بود. از این میزان ۱۱ سال زندان به عنوان مجازات اشد در خصوص وی قابل اجراست.

آقای مرتضوی همچنین در تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۹۹ به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست مهدی خدابخشی احضار و در پرونده‌ای دیگر از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری” با مصداق بیانیه‌ای معروف به “شمارش معکوس برای آزادی زندانیان سیاسی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

او هفته نخست فروردین‌ماه ۱۴۰۰ از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد، با این وجود از زمان انتقال تا دستکم ۳ ماه پای مصنوعی این مجروح جنگی ایران و عراق در اختیار او قرار داده نشده بود. وی خردادماه سال گذشته توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به صورت غیابی از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی، به تحمل ۲ سال حبس محکوم شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها