حدود ۲۰ تن از کارگران بازنشسته شهرداری شوش از سال ۹۸ تاکنون در انتظار پرداخت هزینه سخت و زیان‌آوری خود هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، تعدادی از کارگران شهرداری شوش سه سال است در انتظار پرداخت هزینه بازنشستگی خود هستند.

بنابر این گزارش، نزدیک به ۲۰ نفر از کارگران مجموعه شهرداری شوش با ۲۳ سال سابقه کار دست‌کم از سال ۹۸ مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند، اما به دلیل آنکه کارفرمای شهرداری شوش هنوز سهم چهار درصدی حق مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور آنها را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است، وضعیت نامشخصی دارند.

به گفتته این کارگران بازنشسته، آنها ماه‌هاست مشکلات مربوط به بازنشستگی‌‌شان را در خصوص پرداخت ۴ درصد هزینه بازنشستگی با ارایه اسناد قانونی به مسئولان مربوطه مطرح کرده‌اند اما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌اند.

طبق اظهارات یکی از کارگران، کارفرما درحالی در پرداخت هزینه بازنشستگی آن‌ها کوتاهی می‌کند که برخی همکاران آنها دو تا سه سال از زمان بازنشستگی‌شان گذشته و برای بازنشسته شدن به دنبال پرداخت هزینه بازنشستگی خود از جیب هستند اما کارفرما آن را اقدامی غیرقانونی می‌داند.

او گفت: در خواست ما این است شهرداری با مساعدت سازمان تامین اجتماعی مشکل پرداخت هزینه بازنشستگی ما کارگران مجموعه شهرداری شوش را برطرف کند با این وجود هنوز پاسخ روشنی به خواسته‌های ما کارگران نه از سوی کارفرما و نه تامین اجتماعی داده نشده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها