رئیس کل دادگستری استان قم از رهایی ۱۵ زندانی محکوم به قصاص (اعدام) در یکسال اخیر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، ۱۵ زندانی محکوم به اعدام در استان قم طی یک سال اخیر از اعدام رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان قم در این خصوص گفت: با تلاش‌های گسترده شورا‌های حل اختلاف استان قم و با ایجاد سازش در ۱۵ فقره پرونده اعدام، تمامی محکومان از مجازات رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

وی افزود: تلاش‌های مسئولان قضایی استان و مساعدت‌های سران طوایف و ریش سفیدان، در ایجاد صلح و سازش و رهایی از اعدام این زندانیان نقش موثری داشته است.

حکم قصاص نوعی از حکم اعدام با مبنای فقهی است که عامل اصلی تصمیم گیری در خصوص اجرا، سازش یا بخشش آن خانواده اولیای دم است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها