سپیده رشنو، دانشجوی ساکن تهران و اهل خرم آباد، هم اکنون در بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند الف-یک در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. وی اوایل هفته گفته، به دلیل آنچه “هتاکی و ضرب و شتم آمر به معروف” عنوان شده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده رشنو، شهروند بازداشتی ساکن تهران، در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

سپیده رشنو ابتدای هفته گذشته، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و هم اکنون در بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند الف-یک در بازداشت بسر میبرد. وی از دسترسی به وکیل و تماس با خانواده محروم بوده و همین امر موجب افزایش نگرانی خانواده خانم رشنو در خصوص وضعیت وی شده است.

تا زمان تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه خانم رشنو اطلاعی در دست نیست.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: «خانم رشنو تنها یکبار طی تماسی کوتاهی با نزدیکان خود اعلام کرده که بازداشت شده است اما تماسی با خانواده خود نداشته است. همچنین به خانواده گفته شده که پرونده سپیده رشنو در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین تحت بررسی قرار دارد.»

هفته گذشته ویدئویی از درگیری دو نفر در یکی از اتوبوس های بی آر تی در فضای مجازی منتشر شد که نشان میدهد شخصی به بهانه “امر به معروف” اقدام به دخالت در نحوه پوشش یک زن کرده است. در پی این موضوع شماری از حاضران با آمر به معروف که قصد فیلمبرداری از معترضان به دخالت او را داشت، درگیر شده بودند.

پس از انتشار ویدئو مورد اشاره، سپیده رشنو توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

سپیده رشنو، متولد ۱۳۷۳، دانشجو، ساکن یکی از خوابگاه های دانشجویی در تهران و اهل خرم آباد است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها