فقدان ایمنی کار

در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، یک کارگر در آبادان جان خود را از دست داد و یک کارگر دیگر در رشت مصدوم شد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان از پیدا شدن جسد فرد گرفتار زیر آوار باقیمانده ساختمان متروپل خبر داد.

نادر نقیبی اظهار کرد: صبح امروز جمعه ۲۵ شهریورماه، پیکر فردی که زیر آوار متروپل گرفتار شده بود، کشف و به اورژانس تحویل داده شد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات داده شده، این فرد “رضا کریمی” نام دارد و ۱۸ ساله و از اتباع کشور افغانستان بوده است.

براساس این گزارش، روز چهارشنبه ۲۳ شهریورماه، بخش‌هایی از باقیمانده ساختمان متروپل آبادان هنگام انجام عملیات تخریب توسط پیمانکار، فرو ریخت.

مصدومیت یک کارگر در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، دست چپ یک کارگر در رشت حین کارکردن در دستگاه خمیر گیر دچار آسیب شد.

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به اینکه این حادثه در فروشگاه فست فودی در رشت افتاق افتاد گفت: ۴ آتش نشان و افسر ارشد بهمراه یک دستگاه خودروی نجات به محل حادثه در خیابان سعدی ابتدای پیاده راه اعزام شدند.

شهرام مومنی افزود: این کارگر از ناحیه انگشتان دست چپ دچار آسیب شده بود که ماموران پس از اقدامات اولیه وی را به بیمارستان منتقل کردند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها