خشک شدن تالاب هشیلان و سراب نیلوفر

#ثریا_قربانی، معاون تنوع زیستی محیط زیست #کرمانشاه از احتمال خشک شدن تالاب هشیلان و سراب نیلوفر در این استان در ماه‌های آینده خبر داده است.
او گفته وجود «چاه‌های عمیق مجاز و غیرمجاز » از جمله عوامل مهم در خشک شدن این تالاب است.
#قربانی افزوده که اداره محیط زیست استان در سال گذشته «۱۹ چاه غیرمجاز در اطراف تالاب هشیلان شناسایی کرد.»
این مقام محیط زیست #کرمانشاه با اشاره به این که تالاب هشیلان تنها تالاب در این استان است گفته است که این تالاب ۴۵۰ هکتار وسعت دارد و دارای ۱۱۰ جزیره کوچک و بزرگ است و به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد.
او با اشاره به وسعت این تالاب و نزدیکی آن به شهر #کرمانشاه گفته که در صورت خشک شدن به یک «کانون ریزگرد» تبدیل خواهد شد که بطور قطع جو مرکز استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی درباره اهمیت این تالاب هم گفته که از مهم ترین اکوسیستم‌ها در منطقه غرب بشمار می‌رود و زیستگاه پرندگان بومی و چندین گونه پرنده مهاجر است.

قانون اساسی:
اصل ۵۰-حفاظت ازمحیط زیست

 

كانون دفاع از حقوق بشر در ایران
#مهسا_امینی

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد امین

فقط به فکر موشک درست کردن هستن

بهروز

😐😐😐