دستگیری های پی در پی

#بهروزایزدی‌راد به زندان امیرآباد #گرگان منتقل شد،اتهام وی “تبلیغ علیه نظام و تحریک مردم به اغتشاش و درگیری” است. #محمدطالقانی در #تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به دو سال حبس، ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت های اجتماعی محکوم شد.
در #سنندج سه شهروند را با نام‌های #مختارمنبری و #میلادنصری و #شورش_محمدپور بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردەاند.حکم حبس #زهره_صیادی، فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی و حقوق #کودکان‌بی‌شناسنامه، اجرا شد.
#حجت‌آل‌محمدی، زندانی سیاسی سابق در شهر #ایذه دستگیر شده و طی پیامی به خانواده اش گفت که تحت شکنجه قرار دارد.دهم خردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات #هادی_میرزایی، دانشجوی بازداشتی، در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.دهم خرداد، #بهنام‌گرجی‌نیا، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ با پایان ایام مرخصی، به زندان #گچساران بازگشت.

قانون اساسی :
اصل ۳۲-عدم توقیف،حبس،تبعید غیر قانونی

اعلامیه جهانی حقوق بشر:
ماده۹-عدم توقیف،حبس،تبعید غیر قانونی
ماده ۲۲- حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.6 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد رضا

ی روز نوبت مردم ایران میشه شما رو پاره کنن