عدم رسیدگی پزشکی در اوین

نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی)، فعال کارگری محبوس در زندان اوین، علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی)، فعال کارگری از رسیدگی پزشکی مناسب در زندان اوین محروم مانده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن بیان اینکه “خانم جوادی، ۶۵ ساله از بیماریهای متعددی از جمله پوکی استخوان رنج میبرد”، به هرانا گفت: “علیرغم درخواست مکرر خانم جوادی جهت اعزام به مرخصی درمانی، مسئولین مربوطه با بهانه تراشی از اعزام وی ممانعت میکنند. در حالی که او نیاز جدی به درمان تخصصی و اعزام به مرخصی درمانی بابت تزریق داروهای پوکی استخوان دارد.”

این منبع مطلع افزود: “نسرین جوادی بارها در زندان دچار مشکلات جسمانی شده، اما بهداری زندان و یا نیروهای اورژانس برای بهبودی شرایط جسمانی وی تنها به تزریق سرم اکتفا می کنند.”

خانم خضری، اواخر سال ۱۴۰۰، جهت اجرای حکم حبس ۵ ساله خود به واحد دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار شده بود. این در حالی است که او به دلیل کهولت سن، از بیماری‌های متعددی رنج میبرد و به صورت مکرر دارو مصرف میکند. وکیل وی نیز گواهی پزشک مبنی بر درخواست عدم توانایی تحمل حبس وی را به دادگاه ارائه داده بود. نسرین جوادی نهایتا در تاریخ ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱، جهت تحمل دوران محکومیت خود، راهی زندان اوین شد.

نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی) روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن دیگر از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس بازداشت و در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان قرچک آزاد شد.

این فعال کارگری در مردادماه ۱۳۹۸، در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام ” اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس، از بابت اتهام ”تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس و برای اتهام ”اخلال در نظم عمومی” به ۱ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت استفاده از گوشی هوشمند و ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.

نهایتا اواسط اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، دادگاه تجدیدنظر دو اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی” از میان احکام صادره در مرحله بدوی را حذف و خانم جوادی از بابت اتهام ”اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس محکوم شد.

اوایل مهرماه سال ۱۴۰۱، نسرین خضری جوادی، به همراه ۱۳ تن دیگر از زندانیان سیاسی در زندان اوین، در پی شکایت اداره کل زندان های استان تهران به بهانه امتناع زندانیان زن زندان اوین از استفاده از دستبند در زمان اعزام به مراجع قضایی، با گشایش پرونده ای مشترک در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین مواجه شده و اتهام مطروحه علیه این زندانیان “اخلال در نظم آسایش عمومی، اجتماع و تبانی علیه نظام، توهین به مقامات و تمرد نسبت به مامورین زندان” عنوان شده بود.

نسرین جوادی کارگر سابق شرکت پخش تجهیزات پزشکی، بازنشسته تامین اجتماعی، عضو هیات موسس شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی (بستا) و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران است.

نسرین خضری جوادی، ۶۵ ساله، به مدت ۵۰ روز در سلول انفرادی محبوس بوده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد امین

بیناموسا ی قاتل

trackback

tadalafil tablets 5mg

عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت نسرین جوادی در زندان اوین – دِحُبا