گزارشی از آخرین وضعیت پروین میرآسان در زندان اوین

پروین میرآسان، متهم سیاسی ۶۶ ساله و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت بیش از پانزده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پروین میرآسان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “علیرغم گذشت بیش از پانزده ماه از زمان دستگیری خانم میرآسان، حدود ده روز پیش جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پروین در یک پرونده مشترک با نصراله فلاحی و فرزندش ارغوان فلاحی، در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد. همچنین، وی که مبتلا به بیماری های دیابت، پارکینسون، مشکلات مفاصل و اختلالات عصبی است، تاکنون از رسیدگی مناسب پزشکی و درمانی محروم مانده است.”

به گفته این منبع مطلع، “این پرونده شامل دوازده نفر است که تاکنون از اسامی متهمان دیگر اطلاعی حاصل نشده است.”

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، خانم میرآسان که دچار اختلالات عصبی است، به طور مداوم خواب‌های پریشان دارد و در هنگام خواب فریاد می‌کشد. گاهی اوقات نیز پیش می‌آید که حالتی مبهوت به خود می‌گیرد و به یک نقطه خیره می‌شود.

پیشتر عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع پروین میرآسان به هرانا گفته بود: “خانم میرآسان در پرونده ای مشترک با اعضای خانواده فلاحی به «محاربه»، «افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه کشور» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم» متهم شده است. کماکان تصمیمی در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین در خصوص پرونده این افراد گرفته نشده است.” به گفته آقای کرم ویسی اتهامات “محاربه و افساد فی الارض” از عناوین اتهامی خانواده فلاحی حذف شده و در خصوص این اتهامات قرار منع تعقیب صادر گردیده است.

پروین میرآسان، متولد ۱۳۳۶، در تاریخ سیزدهم آبان ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد. وی پس از ۲۸ روز تحمل سلول انفرادی، به زندان عادل آباد شیراز و نهایتا مدتی بعد به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها