جلسه بازپرسی چهار فعال ترک (آذربایجانی)

جلسه بازپرسی ودود اسدی، سعید جمالزاده، سالار طاهرافشار و بهنام باباش پور فعالین ترک (آذربایجانی)، امروز شنبه یکم اردیبهشت ماه در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای اوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه بازپرسی چهار فعال ترک (آذربایجانی) برگزار شد.

در جریان این جلسه که امروز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای اوین برگزار شده، آقایان اسدی، طاهرافشار، باباش پور و جمال زاده از بابت اتهام اجتماع و تبانی جهت برهم زدن امنیت ملی به دفاع از خود پرداختند.

در بهمن‌ ماه ۱۴۰۲، آقای اسدی توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در رشت بازداشت و اسفندماه همان سال به زندان اوین منتقل شده بود. این شهروند نهایتا چند روز بعد با تودیع وثیقه از این زندان آزاد شد.

در خصوص آقای طاهر افشار نیز گفتنی است، در تاریخ هفدهم بهمن ماه ۱۴۰۲، وی توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت و سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. این فعال ترک (آذربایحانی) در تاریخ ۹ اسفند سال گذشته با تودیع وثیقه آزاد شد.

وی پیش از این نیز از بابت پرونده ای دیگر در تاریخ بیست و هشتم آذرماه ۱۴۰۲ بازداشت و جلسه دادرسی به اتهامات او مورخ هفتم بهمن ماه همان سال در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد. این فعال ترک (آذربایجانی) به اتهام معاونت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در خصوص سعید جمال زاده دیگر فعال ترک (آذربایجانی)، وی روز سه شنبه هفدهم بهمن ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد. نیروهای امنیتی پس از بازداشت آقای جمالزاده، به منزل پدر وی مراجعه کرده و ضمن تفتیش منزل، شماری از لوازم شخصی اعضای خانواده را ضبط کردند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها