حکم حبس

ریحانه انصاری نژاد فعال کارگری، جهت اجرای حکم حبس به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ریحانه انصاری نژاد فعال کارگری، جهت اجرای حکم حبس احضار شد.

بر اساس ابلاغیه ای که روز سه شنبه بیست و هشتم شهریورماه، توسط شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین صادر و به خانم انصاری‌نژاد ابلاغ شده، این فعال کارگری باید جهت اجرای حکم حبس، ظرف پنج روز آینده در این شعبه حاضر شود.

وی چندی پیش توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد. همچنین وی در باب مجازات تکمیلی به منع عضویت در احزاب، گروه‌ ها، دستجات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ ها و مطبوعات و خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شده است.

این فعال کارگری در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه، در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. وی نهایتا در تاریخ هجدهم اردیبهشت با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از این زندان آزاد شد.

ریحانه انصاری‌ نژاد پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخورد قضایی را داشته است

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها