بلاتکلیفی فرحناز نیکخو در زندان اوین

فرحناز نیکخو، شهروند ساکن تهران علیرغم گذشت نزدیک به شانزده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرحناز نیکخو کماکان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: خانم نیکخو علیرغم گذشت ۴۸۲ روز از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین بسر میبرد. جلسه دادگاه وی تاکنون چند بار در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی از بابت اتهام جاسوسی برگزار شده است. اما این جلسات رسمی نبوده و به جای محاکمه سوالات بی ربط از وی پرسیده شده است.”

به گفته این منبع مطلع، فرحناز نیکخو از وضعیت روحی نامساعدی رنج میبرد.

خانم نیکخو در تاریخ دوازدهم آذرماه ۱۴۰۱، هنگام خروج از کشور توسط ماموران امنیتی وابسته به نهاد اطلاعات سپاه در فرودگاه «بین‌المللی امام خمینی» بازداشت و به بند ۲ الف در زندان اوین منتقل شد. وی پس از گذشت حدود هفت ماه، در تاریخ دهم فروردین ماه ۱۴۰۲، به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، خانم نیکخو چند ماه پیش به مدت دو هفته به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و توسط این نهاد امنیتی مورد بازجویی قرار گرفته است. این در حالی است که ضابط پرونده وی سازمان اطلاعات سپاه است.

فرحناز نیکخو، حدودا ۵۰ ساله است. وی قبل از بازداشت کارمند اداره مخابرات ایران بوده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها