چهار فعال صنفی معلمان به حبس محکوم شدند

مید شاه محمدی، پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی، فعالین صنفی معلمان دیواندره، توسط دادگاه انقلاب سنندج به حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، چهار فعال صنفی معلمان کردستان (دیواندره) به حبس محکوم شدند.

در این گزارش آمده است؛ بر اساس این حکم که توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج صادر و به این افراد ابلاغ شده است، امید شاه محمدی از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس تعزیری و پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی از بابت اتهام مشابه هر یک به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده اند.

در تاریخ ۶ شهریورماه امسال، آقایان شاه محمدی، احسنی، محمدزاده و قریشی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شدند.

قرار بازداشت این شهروندان پیشتر برای سومین بار متوالی توسط دادستان عمومی و انقلاب سنندج تمدید شده بود.

پیش از این یک منبع مطلع در رابطه با وضعیت این شهروندان، به هرانا گفته بود: “این افراد کماکان از ملاقات با خانواده و حق دسترسی به وکیل محروم هستند. نیروهای امنیتی به نزدیکان و خانواده این شهروندان فشار آورده و از آنها خواسته اند در رابطه با وضعیت این فعالان صنفی اطلاع رسانی نکنند.”

این منبع مطلع همچنین عنوان کرده بود: “خانواده این شهروندان تهدید شده اند که حق دیدار با هیچ فعال صنفی را ندارند. چندین بار فعالان صنفی از شهرهای مختلف کردستان قصد داشته اند به دیواندره سفر و با نزدیکان این افراد دیدار کنند، اما خانواده های این فعالان صنفی به دلیل فشار اداره اطلاعات این دیدارها را رد کرده اند.”

پیشتر نیز یک منبع آگاه با اشاره به اینکه این شهروندان در وضعیت بسیار نامناسبی در بازداشتکاه اطلاعات سنندح بسر میبرند، به هرانا گفته بود: “علیرغم کوشش خانواده این شهروندان، مسئولیت قضایی با آزادی موقت آنها با تودیع قرا مخالفت میکنند.”

هرانا در تاریخ ۲۳ مردادماه امسال، طی گزارشی به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی این فعالان صنفی معلمان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج پرداخته بود.

این شهروندان روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه، توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت و جهت انجام مراحل بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شدند.

از میان این افراد، امید محمدی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

هرانا پیشتر با انتشار گزارشی به جمع بندی اعتراضات معلمان و فرهنگیان کشور در روز پنجشنبه ۲۶ خردادماه پرداخته بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهسا امینی

لعنت به این جمهوری کثیف اسلامی